doa anak dari quran

doa anak dari quran

doa anak

~Ya ALLAH, berikanlah aku kesabaran dalam mendidik anak-anak ku. Jadikanlah anak-anakku anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara dan cerdas akal fikirannya, peliharalah anak-anakku dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~

Sunday, June 16, 2013

REHAT MINDA SIHAT TUBUH DI TAMAN GELORA

Penduduk Kuantan sungguh bertuah kerana Majlis Perbandaran Kuantan membina trak jogging yang sungguh cantik. Tepi pantai. Di bawah pokok ru. 

Ada sebuah pentas yang setiap hari digunakan oleh 'sifu' mengajar senaman berirama. Mendapat sambutan dari semua kalangan masyarakat; Cina, Melayu, India dan lain-lain. Sungguh harmoni. Memang berpeluh habis murid-murid yang mengikutnya. Agaknya sifu ini akan mengambil tempat seawal jam 6.30 pagi dan biasanya berakhir jam 8.00 pagi.

Hari ini saya sampai jam 8.30 pagi. Pentas itu telah diambil oleh beberapa perempuan bertudung yang memasang lagu joget. Juga mendapat sambutan dari semua kalangan masyarakat. Agaknya pasukan dari agensi kerajaan yang menguruskan kemajuan penduduk. Mereka mengedarkan beg kepada orang ramai. Tidak tahu pula apa kandungannya.

Sebagai rutin akhir saya jogging di sini, saya dan isteri akan berbaring di laluan berbatu. Terasa menyucuk di belakang dan otot-otot. Ada juga hari-harinya kami datang jam 6.00 petang. Batu-batu ini masih panas seperti bertungku. Memang merehatkan!


 

No comments: