doa anak dari quran

doa anak dari quran

doa anak

~Ya ALLAH, berikanlah aku kesabaran dalam mendidik anak-anak ku. Jadikanlah anak-anakku anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara dan cerdas akal fikirannya, peliharalah anak-anakku dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~

Saturday, June 22, 2013

MENDIDIK ANAK - RIADAH

Taman Gelora Kuantan diuruskan oleh MPK. Tahniah kepada Majlis Perbandaran Kuantan yang menyediakan kemudahan riadah kepada rakyat. 


Pagi tadi saya mengheret kaki yang sangat berat untuk ke Taman Gelora. Mengikut isteri. Seberat manapun saya telah bertekad untuk riadah 2 kali seminggu. Aktiviti ini seolah-olah mengecas bateri kereta yang sudah letih kerana bekerja seminggu. Ada masanya saya jauh tinggal di belakang isteri kerana beliau begitu konsisten dengan langkahnya banding dengan saya. Isteri saya jogging/walking setiap hari di sini. Jika boleh, ingin saya pusing semula jam untuk mulakan aktiviti ini 10 tahun dulu. Tidak ada halangan untuk tidak melakukannya. Percuma. Tempatnya sudah disediakan oleh kerajaan. 

Sungguh seronok melihat ibu bapa yang membawa bersama anak kecil mereka riadah. Boleh jadi anak-anak ini akan rapat dengan ibu bapa mereka kerana telah biasa melakukan riadah bersama. Bermacam aksi boleh digayakan bersama anak. Bebas melakukannya. Beberapa gelagat yang sempat saya rakam:


Orang yang jauh lebih senior dari sayapun turut riadah.

No comments: