doa anak dari quran

doa anak dari quran

doa anak

~Ya ALLAH, berikanlah aku kesabaran dalam mendidik anak-anak ku. Jadikanlah anak-anakku anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara dan cerdas akal fikirannya, peliharalah anak-anakku dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~

Sunday, June 23, 2013

MENDIDIK ANAK - DOA IBU BAPA

Ajarlah anak doakan kita. Jika Allah terima Alhamdulillah. Doa itu menanam perasaan kasih sayang anak kepada kita. Doa itu menandakan anak kita mempunyai keyakinan di dalam dirinya yang dia sayangkan ibu bapanya. Apa lagi yang lebih berharga dari itu!
Ini adalah poster majalah Aulad. Anak saya akan demand dengan saya setiap kali lepas Solat Jumaat beli majalah. Mulanya saya berkira juga. Memang kita selalu berkira. Lebih-lebih lagi jika bajet boleh lari. Bila fikir semula, tak apalah. Asalkan buku, ikut sahaja kehendaknya.
Poster ini saya suruh dia tampal di dinding rumah. Bila dia lalu saya suruh dia baca. Targetnya sampai dia boleh hafal. 
Doa ini mengajar anak kita selalu minta ampun daripada Allah. Mohon Allah ampunkan dosa ibu bapanya. Sedar bahawa dia diberi didikan oleh ibu bapanya. Alangkah indahnya! Mudahnya mengajar anak berdoa! Betul ke?

No comments: