doa anak dari quran

doa anak dari quran

doa anak

~Ya ALLAH, berikanlah aku kesabaran dalam mendidik anak-anak ku. Jadikanlah anak-anakku anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara dan cerdas akal fikirannya, peliharalah anak-anakku dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~

Friday, July 19, 2013

DIDIK ANAK - BEG SEKOLAH

Hari ini Sabtu, sekolah anak saya ada sekolah ganti. Saya ambil peluang ini untuk hantar anak ke  sekolah kerana bercuti. Hari bekerja tugas ini adalah di bawah bidang kuasa isteri.


Semasa sampai di sekolah perbarisan telahpun bermula. 7.15 pagi semua guru sudah ada di depan. Hari ini pelajarnya tidak ramai. Anak saya arahkan saya hantar beg dia ke kelas. Dia perlu berbaris segera. Saya bawa beg ke kelas. Tidak sampai 10 beg ada dalam kelas. Ramai pelajar tidak hadir hari ini. Sekolah ganti. 

Dalam perjalanan saya ke kereta, saya bertembung dengan dua orang pelajar lelaki adik beradik. Mereka lebih lambat dari anak saya. Tergesa-gesa. Adiknya memikul beg yang lebih besar dari badannya sendiri. Langsung tidak ada ceria di wajahnya. Mungkin beg itu agak berat untuknya. Saya percaya berat beg itu boleh dikurangkan dengan adanya tayar. Jika kita boleh beli sport rim dan tayar nipis untuk kereta kita, belilah juga tayar beg anak kita.

 

No comments: