doa anak dari quran

doa anak dari quran

doa anak

~Ya ALLAH, berikanlah aku kesabaran dalam mendidik anak-anak ku. Jadikanlah anak-anakku anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara dan cerdas akal fikirannya, peliharalah anak-anakku dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~

Wednesday, May 2, 2012

MENDIDIK ANAK : PENGALAMAN SEORANG BAPA

Saya ada seorang pelajar yang agak lasak. Lebih suka menunggang motosikal dari belajar. Dia sangat resah jika tinggal di asrama kerana tidak dapat membawa motosikalnya. 

Satu hari dia ditangkap oleh warden asrama kerana merokok. Hukumannya adalah gantung asrama 3 hari. 

Apabila bapanya dipanggil ke sekolah untuk dimaklumkan hukuman itu, dialog antara bapanya dengan saya sangat menyentuh hati saya. Hampir saya tidak mempercayai apa yang saya dengar apabila bapanya mengeluarkan kata-kata seperti berikut:


'Kalau engkau hendak suruh aku sembah kepala lutut engkau supaya engkau mahu duduk asrama, aku sembah. Tolonglah duduk di asrama...'


Apa yang boleh saya tolong kepada bapa ini? 

No comments: