doa anak dari quran

doa anak dari quran

doa anak

~Ya ALLAH, berikanlah aku kesabaran dalam mendidik anak-anak ku. Jadikanlah anak-anakku anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara dan cerdas akal fikirannya, peliharalah anak-anakku dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~

Saturday, September 7, 2013

AKTIVITI IBU BAPA DENGAN SEKOLAH ANAK

Sekali sekala sekolah anak kita akan memanggil kita berjumpa dengan guru. Ada ibu bapa boleh datang dan ramai yang tidak dapat datang. Biasanya dalam perjumpaan ini berbagai cerita mengenai anak kita boleh dapat daripada guru. Ada cerita bagus dan ada juga cerita tak berapa bagus. Ada cerita biasa saja. Di sini juga ibu bapa boleh mendapat cerita mengenai kemajuan pelajaran anak mereka. Disiplin anak mereka. Kekuatan anak dan apa-apa hal yang kita hendak tahu tentang anak bila mereka ada di sekolah. Dari cerita ini bolehlah kita mengambil langkah-langkah yang sepatutnya untuk bimbing dan bantu anak dalam pelajaran. 

Ibu bapa kena tahu apa pelajaran yang anak mereka belajar. Bila anak akan hadapi peperiksaan. Tentulah agak terlambat jika ibu bapa baru tahu yang anak mereka akan periksa esok.

Di dalam perjumpaan seperti inilah biasanya perkara-perkara ini akan diberitahu oleh sekolah. Jadi datanglah!

No comments: