doa anak dari quran

doa anak dari quran

doa anak

~Ya ALLAH, berikanlah aku kesabaran dalam mendidik anak-anak ku. Jadikanlah anak-anakku anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara dan cerdas akal fikirannya, peliharalah anak-anakku dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~

Friday, January 15, 2016

BERNIAGA








Kedai bahan binaan ini telah berjalan hampir tiga tahun. Awal buka dahulu jika ada seorang pelanggan yang datang ke kedai, itu sudah cukup bagus untuk hari itu. Jualan sebulan tidak lebih dari RM 1000. Bagaimana mahu bertahan kerana sewa tapak sahaja sudah RM 1000 sebulan.


Dengan kecekalan dan modal yang ada kedai ini bertahan hingga ke hari ini. Barang-barang sudah dipelbagaikan. Walaupun masih jauh jika dibandingkan dengan kedai yang sudah maju, tetapi ianya boleh menarik pelanggan sekitar untuk datang membeli barang-barang keperluan umum yang diperlukan bila membina dan mengubah suai rumah. Mungkin membeli barang-barang yang terputus sahaja. Jualan purata diantara RM 2000 hingga RM 3000 sehari. Simen, bata dan pasir memang boleh dijual lebih kompetitif dari kedai besar di luar kawasan kerana kos pengangkutan yang dapat dijimatkan.



Kedai ini juga mendapat sokongan dari Koperasi Peneroka Felda Sebertak. Koperasi yang membantu mendapatkan simen terus dari kilang. Koperasi juga mendapatkan mesin bancuh cat Nippon berkomputer. Semakin meriah.





Bagi melihat perjalanan kedai semasa melakukan kerja luar, beberapa kamera dipasang di dalam kedai. Kamera ini boleh dicapai dengan telefon bimbit. Suasana kedai secara 'live' dapat dilihat pada telefon bimbit.

No comments: